• Inka ze SAUNIA

Léčba migrény je běh na dlouho trať. Sauna může pomoci

Aktualizace: kvě 3



Není bolehlav jako bolehlav. Po bujarém alkoholovém dýchánku skončil s bolavou hlavou alespoň jednou za život snad každý z nás. Migréna je však jiné kafé. Toto chronické onemocnění ztrpčuje život až milionu Čechů a častěji postihuje ženy. Když udeří, odrovná vás na pár hodin. V těch nejtěžších případech odezní až po třech dnech.


Ti, kteří migrénu zažívají na vlastní hlavu, popisují její projevy jako ostrou pulzující bolest, pocity na zvracení či poruchy vidění. Na jejím vzniku se podle expertů podílí celá řada faktorů. Patří k nim zejména stres, zvýšené svalové napětí, změna tlaku a počasí, hormonální změny, nedostatek i nadbytek spánku, kouření, ale třeba i některá jídla a nápoje, zejména alkohol, čokoláda či potraviny obsahující glutamát sodný.


Léčba migrény patří do rukou lékaře. Běžné léky proti bolesti totiž neřeší příčinu, ale pouze potlačují projevy nemoci. Kdo se chce vymanit z kolotoče každoměsíčních migrén, musí zapracovat i na svém životním stylu a jídelníčku. Dobrým spojencem v boji s touto civilizační chorobou je i sauna.


Jak může sauna pomoct?


  • Pravidelný pobyt v sauně výrazně přispívá k celkovému uvolnění organismu a posiluje obranyschopnost.

  • Teplo působí blahodárně na svaly a tkáně a zbavuje je přetížení, které může spouštět bolest hlavy.

  • Zároveň sauna prokazatelně zmírňuje stres, dalšího viníka migrény.

  • Pomáhá také harmonizovat a zkvalitnit spánek, čímž minimalizuje dalšího původce migrén.

  • Horko v sauně pomáhá z těla vyplavovat škodliviny, které se v něm usazují jako památka na naše stravovací přešlapy, zálibu v cigaretách či na pobyt ve znečištěném prostředí.


Vědci, sauna a migréna


Vliv saunování na kvalitu života pacientů s častými a intenzivními bolestmi hlavy zkoumali vědci na Novém Zélandu. Pacienti, kterým vědci jako terapii na jejich obtíže „předepsali“ saunu, trpěli mnohem menšími bolestmi hlavy, než ti, kteří se léčili běžným způsobem. Zároveň měli lepší náladu, lépe spali a stali se odolnějšími vůči stresu.


Sauna je tedy dobrou volbou, pokud se chcete do boje s migrénou pustit naplno. Nejlepších výsledků dosáhnete, když do sauny vyrazíte alespoň jednou týdně. A v sauně dbejte na pravidelný pitný režim, abyste doplnili ztracené tekutiny a předešli dehydrataci.

140 zobrazení1 komentář
  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • YouTube
  • LinkedIn

všeosaunování.cz

piktogram.png

Magazín o saunování přináší

saunové světy SAUNIA

 

© 2020 Saunia s.r.o.