Zavřít panel
SLEDUJTE SAUNOVÝ SVĚT SAUNIA NA FACEBOOKU

Saunování je nejbezpečnější způsob, jak se zbavit těžkých kovů

I přes relativně pohodlný život je naše tělo neustále vystavené vlivu toxinů. Sedavým stylem života a používáním antiperspirantů navíc zamezujeme jejich přirozenému vyplavení, tedy pocení. Mezi výhody saunování tak patří především to, že naše tělo uvede do stavu detoxikace organismu, kterou bychom jinak měli přirozeně procházet několikrát v průběhu dne. Použitím vysokých, avšak ještě snesitelných teplot, sauna prohřeje tělo na teplotu, která stimuluje miliony potních žláz a spustí očistný proces. Pot je tvořen převážně z vody, ale nese s sebou i drobné množství kovů, jako je nikl, olovo, měď, rtuť a množství chemikálií. Přičemž zbavování se těžkých kovů je krok číslo jedna k pevnému zdraví.

Mezi největší výhody saunování patří také posílení imunity

Zvýšením teploty v těle sauna spouští tzv. přirozený proces hojení. Zrychlí se oběh, buňky distribuují více kyslíku, imunitní systém startuje tvorbu bílých krvinek, které jsou v těle zodpovědné za boj s viry, infekcemi a eliminaci patogenů. Opakovanou návštěvou saun si vysoký počet bílých krvinek můžete udržet a tím tuto výhodu sanování využít na maximum.

Saunování podporuje regeneraci poškozeného svalstva

Vše vychází zevnitř, a proto s pevným zdravím přijde i více sil na sport. Abyste zamezili poškození svalstva, potřebujete regenerovat. Odpočinek je tedy stejně důležitý jako trénink. Vědecké studie ukazují, že pouhých 10 minut saunování po sportu významně přispívá k regeneraci svalstva a přípravě organismu na opětovné vypětí, a to tím, že eliminuje metabolické plýtvání živin. Díky uvolněnému průtoku krve se všechny nutrienty distribuují až do poslední kapiláry unaveného a namoženého svalu.

Zlepšuje náladu a mírní bolest

Zvýšená teplota těla má za následek vyplavení dávky endorfinu, neurotransmiteru navozujícího dobrou náladu. Jedná se o přirozené analgosedativum, které zklidňuje mysl, tiší bolest a navozuje pocit relaxace. To a fakt, že sauny jsou klidná a tichá místa, vytváří prostředí pro obnovu duševní vyrovnanosti a odpočinek od stresu. Účinek potvrzují i finští doktoři, kteří pacientům trpícím jednou ze zmíněných potíží doporučují právě saunu.

Žena ležící na lavici v sauně znázorňující výhody saunování

Pořádně si odpočinout. To je podle nás ta největší výhoda saunování.

Zvyšuje hladinu růstového hormonu

Po saunové proceduře zpravidla zchladíme tělo ve studené vodě. Většina z nás však nemá ani zdání, jak hluboké pozitivní důsledky to má. Vystavení těla takovému druhu krátkodobého stresu zvyšuje hladinu endogenních detoxifikačních enzymů a hlavně růstového hormonu. Látka peptidového charakteru je zodpovědná za růst, produkci nových buněk a jejich obnovování, tedy za celkovou vitalitu těla. Studie prováděné na sportovcích naměřily po saunové seanci zvýšení růstového hormonu o 40 %. Maximální využití této výhody saunování dosáhli sportovci při navštěvování sauny každý druhý den.

Na teplo v sauně reaguje i mozek

Grafické znázornění mozkové aktivity

Saunování má pozitivní vliv i na mozek.

Krátkodobé zvýšení teploty uvede mozek do stavu neurogeneze. Procesu, při kterém v něm vznikají nové mozkové buňky. Tento jev je doprovázený zvýšenou hladinou neropinefrinu, neurotransmiteru zvyšujícího soustředění a pozornost, a prolaktinu, který oživuje nervová vlákna. Zvýšená mentální kapacita, schopnost lépe se učit a obnovovat kognitivní zdroj patří mezi další výhody saunování.

 

Saunování z vás udělá super-člověka

Terapie horkem zvyšuje schopnost srdce pumpovat krev ve smyslu množství práce vykonané za méně úderů. Tím se srdce neopotřebovává a zůstává vitální. Více krve, více glukózy, esenciálních mastných kyselin a kyslíku do svalů má za následek sníženou glykogenovou depletaci svalů během tréninku. Míra se u jedinců liší, ale obecně jde o 40–50 %. Účinek byl potvrzený opět na sportovcích, kteří po dvou saunových seancích týdně uběhli v průměru o 32 % delší úsek.

 

Odebírejte náš newsletter