• Inka ze SAUNIA

Jak přežít ve zlých časech bez sauny 1 – Otužování

Aktualizace: dub 29


V současné situaci bychom za normálních okolností zcela logicky vzali saunu útokem. Silná imunita, svěží mysl a kvalitní spánek jsou přesně to, co by se nám v době karantény a zákeřného viru číhajícího všude kolem hodilo. A sauna tohle všechno dokáže krásně zařídit.

Jenže sauny jsou z preventivních důvodů zavřené a málokdo má tento horký poklad doma. Ale nemusíte zoufat. Připravili jsme pro vás pár nápadů na to, co dělat pro své zdraví a krásu v době, kdy není sauna na dosah.


Dejte zdraví studenou


Dnes se zaměříme na posílení imunity v domácím prostředí. Tu potřebujeme silnou nejen kvůli aktuální hrozbě koronavirové infekce. Zároveň totiž pořád ještě doznívá klasické období chřipek, kašlů a rýmiček, i když poněkud ve stínu koronavirové mediální hvězdy. Takže se vyplatí pečovat o naši obranyschopnost.

Skvělý způsob, jak upevnit své zdraví v pohodlí domova, představuje otužování. Jistě, vyžaduje aspoň ze začátku odvahu a odhodlání, ale jeho výsledky vás nezklamou. Ta trocha studeného nepohodlí udělá vaší imunitě skvělou službu. A nebojte, nemusíte se vrhat střemhlav do ledové řeky.


Šup pod sprchu!


Stačí, když si každý den, ideálně hned po ránu, dopřejete krátkou studenou sprchu. Můžete začít od nohou s vlažnou vodou a postupně sprchovat celé tělo (vynechejte hlavu), snižovat teplotu a prodlužovat dobu sprchování.

Otužování má několik pravidel (která mimochodem vcelku hezky ladí s pravidly saunování). To zásadní říká, že bychom měli respektovat své tělo a jeho limity. Otužovat bychom se měli pravidelně každý den, jinak rychle přijdeme o vybudovanou odolnost vůči chladu. Do studené sprchy bychom měli vstupovat klidní a pozitivně naladění, není dobré absolvovat ji, pokud někam spěcháme a jsme ve stresu.


Sbohem virózo, vítej radosti


A na co se můžete po otužování těšit? Kromě vybudování silné imunity působí otužování jako dobrá prevence proti vysokému tlaku, ulevuje od bolestí a pomáhá při léčbě různých alergií. K nezaplacení je také příliv endorfinů (hormonů zodpovědných za naši dobrou náladu), který se dostaví poté, co vypnete sprchu a otřete se do suchého ručníku.


EXTRA TIP: Chcete-li zažít vyšší level otužování, zkuste festovní otužovačku podle Wim Hofa.

Zdroje:


Jak a kdy začít s otužováním a jaké jsou vlastně jeho účinky? www.mojezdravi.cz/zdravy-zivotni-styl/jak-a-kdy-zacit-s-otuzovanim-a-jake-jsou-vlastne-jeho-ucinky-1442.html


Otužování www.fitnessgym.cz/magazin/otuzovani/

175 zobrazení
  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • YouTube
  • LinkedIn

všeosaunování.cz

piktogram.png

Magazín o saunování přináší

saunové světy SAUNIA

 

© 2020 Saunia s.r.o.